Skip to main content
Hit enter to search or ESC to close
Close Search
Artco
search
Menu
  • Start
  • Om os
    • Om os
    • Nyheder
    • Social News
    • Priser
    • Referencer
  • Hjemmesider
    • Hjemmeside design
    • WordPress hjemmesider
    • Webshops
    • Facebook sider
  • IT support
  • Grafisk design
    • Grafisk design
    • Reklame
    • Logo design
  • Online backup
  • Kontakt
  • search

21. april kan din hjemmeside forsvinde fra google

  • april 01, 2015

Nu går den ikke længere, hvis din hjemmeside endnu ikke er optimeret til mobilvisning. Google har nemlig meldt klart ud, at de fra 21. april 2015 ændrer deres søge-algoritme på mobile enheder. Det betyder, at hjemmesider som er optimeret til mobil med fx responsive design vil overhale andre hjemmesider, som ikke er mobilvenlige når man søger fra en mobil eller tablet.

Det er altså nu, at Google skiller fårene fra bukkene, og det er derfor ved at være tid til at konvertere din hjemmeside til responsive design, hvis du ikke allerede har gjort det!

Google’s udmelding er klar: Responsive er et rankingkriterie

Ifølge Google er det vigtigt, at søgninger på mobile enheder (fx tablet og smartphones) er så relevante som muligt, uanset hvor man er og hvornår man søger. Og da flere og flere søger fra mobile enheder, er Google’s algoritmer nødt til at tilpasse sig udviklingen for at gøre det nemmere for internetbrugere verden over at få det bedste ud af deres søgninger. Den vigtigste ændring, som træder i kraft fra 21. april er derfor, at “Søgeresultaterne skal vise flere mobilvenlige hjemmesider”.

Det betyder, at alle søgninger foretaget fra en mobil enhed, uanset hvor i verden man er, i højere grad vil vise responsive hjemmesider end ikke-mobilvenlige hjemmesider fra og med 21. april 2015. Med andre ord – hvis dine konkurrenter har responsive hjemmesider og du ikke har, så vil din hjemmeside snart ligge nederst i søgeresultaterne, og det kan koste dig en hel del hjemmesidetrafik.

Det er generelt meget sjældent, at Google melder så klart ud omkring ændringer i deres algoritme, som normalt kun er forbeholdt Google selv. Deres udmelding sender derfor et klart signal om, at ændringerne kommer til at få stor indflydelse på søgeresultaterne og skal betragtes som et vigtigt ranking-kriterie på lige fod med fx Meta-tekster, brugervenlighed og teknisk SEO.

Læs mere fra google her

Du kan læse den officielle udmeldelse fra Google på deres Webmaster blog.

Se om din hjemmeside er mobilvenlig

Klik her…

 

Kontakt

Artco
Nyvej 17
DK-7840 Højslev
info@artco.dk

Ring

20416722

Cookiepolitik (EU)
Fortrolighedserklæring (EU)
Ansvarsfraskrivelse

Åbningstider

Mandag – Torsdag: kl. 8.00 – 17.00
Fredag: kl. 9.00 – 12.00
Lørdag – Søndag: Lukket

Online support

Online support

BEDØM OS

ANMELD OS PÅ TRUSTPILOT

|  © All rights reserved, 2022

  • twitter
  • facebook
  • linkedin
  • youtube
Close Menu
  • Start
  • Om os
    • Om os
    • Nyheder
    • Social News
    • Priser
    • Referencer
  • Hjemmesider
    • Hjemmeside design
    • WordPress hjemmesider
    • Webshops
    • Facebook sider
  • IT support
  • Grafisk design
    • Grafisk design
    • Reklame
    • Logo design
  • Online backup
  • Kontakt
Administrer samtykke til cookies

 


Vi bruger cookies til at optimere vores websted og vores service til dig. Ved at trykke "Accepter alle", accepterer du brugen af cookies.

Du kan til enhver tid ændre dine præferencer her:
Funktionsdygtig Altid aktiv
Den tekniske lagring eller adgang er strengt nødvendig med det legitime formål at muliggøre brugen af en specifik tjeneste, som abonnenten eller brugeren udtrykkeligt har anmodet om, eller udelukkende med det formål at overføre en kommunikation via et elektronisk kommunikationsnet.
Præferencer
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for det legitime formål at lagre præferencer, som abonnenten eller brugeren ikke har anmodet om.
Statistikker
Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til statistiske formål. Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til anonyme statistiske formål. Uden en stævning, frivillig overholdelse fra din internetudbyders side eller yderligere optegnelser fra en tredjepart kan oplysninger, der er gemt eller hentet til dette formål alene, normalt ikke bruges til at identificere dig.
Marketing
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for at oprette brugerprofiler med henblik på at sende reklamer eller for at spore brugeren på et websted eller på tværs af flere websteder med henblik på lignende markedsføringsformål.
Vælg muligheder Manage services Vælg forhandler Læs mere om disse formål
Se præferencer
{title} {title} {title}